Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'c_autostach'@'web8.agnat.pl' (using password: TAK) in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 10

Warning: mysql_select_db() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 11
AUTOSTACH - Katalizatory
Animacja1 Animacja2

Katalizatory

Katalizator jest elementem układu wydechowego odpowiedzialnym za redukcję emisji szkodliwych związków. Musi on funkcjonować w ściśle określonych warunkach, dlatego stosuje się Sondy Lambda, które wysyłając do komputera na bieżąco informacje regulują skład mieszanki paliwowej.

Katalizator zamienia związki trujące takie jak CO (tlenek węgla czyli czad) i azotany, w związki nieszkodliwe takie jak dwutlenek węgla, azot i para wodna. Wewnątrz katalizatora znajdziemy specjalny wkład (ceramiczny bądź metalowy), który przypomina strukturę plastra miodu.

Współczesne katalizatory są katalizatorami trójdrożnymi co oznacza, że następują jednocześnie 3 reakcje chemiczne: dwie reakcje utleniania CO i HC do CO2 i H2O oraz reakcja redukcji CO i NOX do CO2 i N2. Podczas normalnej eksploatacji samochodu reakcje te powodują ograniczenie emisji szkodliwych związków w 85-90%, gdyż nie przez cały czas katalizator w pełni efektywnie funkcjonuje.

W Polsce w starszych typach samochodów, gdzie występuje tylko jedna sonda Lambda, a katalizator nadaje się do wymiany, zdarza się ze względów kosztowych, że usuwa się katalizator nie wymieniając go na nowy. Choć jest to rozwiązanie zdecydowanie najtańsze, to jest niedopuszczalne przepisami prawa, a coraz częstsze kontrole spalin nakładają na właścicieli pojazdów wysokie mandaty.

Oczywiście kary nie są jedynym powodem, z którego warto wymieniać zużyte katalizatory na nowe. Brak katalizatora powoduje także zupełnie inny skład chemiczny spalin, a to z kolei przyczynia się do szybszego zużycia się tłumików i pozostałych elementów układu wydechowego. Ponadto w nowoczesnych samochodach wyposażonych w dwie Sondy Lambda brak katalizatora powoduje bardzo poważne błędy w pracy silnika.

Katalizatory BOSAL

Asortyment katalizatorów Bosal obejmuje ponad 600 pozycji do popularnych marek i modeli samochodów. Wszystkie katalizatory Bosal zapewniają optymalną przemianę szkodliwych gazów zawartych w spalinach, spełniając ostre wymagania niemieckiego certyfikatu TUV w zakresie norm emisji. Każdy katalizator ceramiczny jest zaślepiony, owinięty i zapakowany dla ochrony kruchego elementu ceramicznego znajdującego się wewnątrz obudowy ze stali nierdzewnej. Obecnie element ceramiczny coraz częściej zastępowany jest wkładem metalowym.

Opakowanie katalizatora zawiera również niezbędne części montażowe (uszczelki, obejmy), zestawienie parametrów technicznych oraz wymagane atesty. W odpowiedzi na potrzeby rynku, Bosal oferuje również tanie katalizatory uniwersalne, które można stosować w większości pojazdów poruszających się po drogach Europy.

Firma Bosal posiada w ofercie niedrogie katalizatory uniwersalne oraz Sondy Lambda, które pozwalają niewielkim kosztem utrzymywać te elementy zawsze sprawne.

Katalizatory AWG POLONEZ

Firma AWG POLONEZ powstała w 1999 roku jako firma zajmująca się dystrybucją elementów układów wydechowych.

Firma AWG POLONEZ produkuje katalizatory z wkładami ceramicznymi i metalowymi. Wyroby stosowane są zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi jak i diesel. Dobre przygotowanie technologiczne oraz nowoczesny park maszynowy pozwala sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających odbiorców, na co dowodem jest dostarczanie katalizatorów na pierwszy montaż.

Oferta firmy AWG POLONEZ zawiera ponad 150 modeli katalizatorów uniwersalnych oraz standardowych. Z roku na rok lista ta jest sukcesywnie powiększana o nowe modele.

W produkcji używane są najlepsze komponenty wiodących firm światowych. Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów jest uzyskanie w roku 2004 certyfikatu ISO 9001:2000 w dziedzinie projektowania i produkcji katalizatorów.

Katalizatory LINDO GOBEX

Przedsiębiorstwo Produkcji Katalizatorów Lindo Gobex Sp. z o.o. powstało w 1992 roku jako polsko-rosyjska spółka. W początkowej fazie rozwoju firma produkowała katalizatory i tłumiki-katalizatory na bazie bloków importowanych z Rosji. Obecnie firma należy do Teknia Manufacturing Group i specjalizuje się w produkcji metalowych bloków katalitycznych i katalizatorów, które, w porównaniu do ceramicznych, charakteryzują się większą wytrzymałością na uderzenia oraz zmiany temperatury.

Od początku działalności firma skupia się na utrzymywaniu wysokiej jakości wyrobów, czego potwierdzeniem jest uzyskany w 1999 roku certyfikat ISO 9001 oraz, w 2004 roku certyfikat ISO 9001:2000.

Bloki katalityczne

Blok katalityczny wykonany jest ze specjalnej taśmy 1.4767 DIN 17441 odpowiednio karbowanej i zwijanej bądź układanej. Spółka wytwarza monolity oprzekroju kołowym, owalnym, kwadratowym lub innym w zależności od potrzeb klienta. Standardowo stosowane są taśmy o szerokościach 45,0 mm, 74,5 mm, 90,0 mm, 120,0 mm oraz 150,0 mm. W zależności od wymagań klienta firma produkuje bloki o gęstości kanałów 100, 200, 300, 400 lub 500 cpsi. Zwinięta lub złożona taśma zamykana jest opaską ze stali o grubości 1-2 mm - spawana bądź wsuwana do rury (małe średnice do 70 mm). Następnie, w zależności od potrzeb następuje jej lutowanie. Do głównych typów wytwarzanych monolitów zaliczane są:

  • bloki metalowe (zalutowane i odtłuszczone)
  • bloki katalityczne z naniesionymi metalami szlachetnymi
  • bloki metalowe z Al2O3

Katalizatory zabudowywane są na bazie bloków katalitycznych metalowych, okrągłych i owalnych, do których dospawywane są stożki rury wlotowe i wylotowe oraz osłona termiczna. Spółka produkuje następujące typy katalizatorów:

  • katalizatory uniwersalne
  • katalizatory do samochodów sportowych (na zamówienie)
  • katalizatory do urządzeń ochrony środowiska

Lindo Gobex świadczy usługi nanoszenia wysokiej jakości pokryć zarówno na bloki metalowe jak i ceramiczne dostarczone przez klienta:

  • metale ziem rzadkich
  • platyna
  • rod
  • pallad
  • γ - Al2O3

Wróć do poprzedniej strony