Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'c_autostach'@'web8.agnat.pl' (using password: TAK) in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 10

Warning: mysql_select_db() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 11
AUTOSTACH - Pompy wody
Animacja1 Animacja2

Pompy wody

Pompa wodna to jednostka podlegająca zużyciu i uszkodzeniom i to jeden z powodów, że kiedy ulegnie uszkodzeniu może być winna uszkodzeniom innych części silnika wymagających czasami bardzo kosztownych napraw. Jednak prawie zawsze ludzie mylą tutaj przyczynę ze skutkiem. Jest wiele czynników zewnętrznych, które mogą spowodować awarię pompy i trzeba je wziąć pod uwagę, aby upewnić się, że sama pompa jest zainstalowana właściwie i że układ, w którym pracuje, jest poprawnie złożony. Oczywiście, należy uważnie przeczytać instrukcję montażu, ale użytecznym będzie również opisanie niektórych typowych sytuacji, w których czynniki zewnętrzne mogą spowodować uszkodzenie pompy. Oto najczęstrze awarie pomp wodnych i ich przyczyny i skutki:

  • Nadmierne napięcie pasa lub zużycie pasa - Pasek się zerwał i są widoczne gumowe ślady na kole pasowym. Przyczyną są: nadmierne napięcie pasa lub nie wymienienie zużytego paska, który zawsze należy wymieniać razem z pompą.
  • Niewłaściwe ustawienie pasa - Oderwanie pierścienia regulującego / podkładki koła pasowego jest rezultatem, a nie przyczyną, złego ustawienia paska rozrządu. Po stronie, która utrzymuje pasek właściwie ustawiony, jest występ zintegrowany z krążkiem. Sprawdź, czy wszystkie obracające się części paska rozrządu są właściwie nastawione. Z powodu różnych stopni zużycia, wszelkie wałki napinające i nawijające muszą być wymienione razem z pompą. W przeciwnym razie najbardziej zużyta część może się zepsuć przedwcześnie z powodu napięcia nowego paska i źle nastawiona część spowoduje ześlizgnięcie się paska.
  • Fizjologiczne wycieki chłodziwa z uszczelki mechanicznej - Pewna ilość wycieku z uszczelki mechanicznej podczas okresu początkowej stabilizacji układu, która zazwyczaj kończy się w obrębie 1-3 godzin działania, jest zjawiskiem normalnym i nieuchronnym. Aby użytkownik nie zauważył wycieku, najnowsze pompy mają misę wyciekową, w której chłodziwo, które wyciekło, odparowuje bez uwidaczniania się.
  • Istotne wycieki chłodziwa z uszczelki mechanicznej - Stały wyciek dużych ilości chłodziwa z otworu drenażowego wymaga zbadania. Najczęstszą przyczyną jest użycie nieodpowiedniego chłodziwa lub chłodziwa zanieczyszczonego, w którym brud zadrapuje śliskie powierzchnie uszczelki. Zanieczyszczenie w starszych silnikach jest także zależne od braku szczelności przy uszczelce głowicy cylindra, z przeciekiem gazów spalinowych do układu chłodzenia; modyfikuje to zarówno stan chemiczny jak i ciśnienie chłodziwa. Jeśli są problemy w zbiorniku wyrównawczym, w niektórych przypadkach sprężyna uszczelki mechanicznej pompy może się zepsuć wskutek nadwyżki ciśnienia w stosunku do oszacowanego.
  • Ścinanie łopatek wirnika - Ciała obce w układzie odcięły łopatki wirnika. Czasami ciała obce są resztkami pozostałymi po rozerwaniu pompy zainstalowanej poprzednio. Kluczowe jest upewnienie się, że układ został właściwie wypłukany i wyczyszczony zanim zostanie dodany nowy płyn chłodzący.
  • Użycie niewłaściwych płynów chłodzących - W takich okolicznościach korozja całej pompy wskazuje na to, że woda i sól znajdują się w układzie. Oczywiste jest, że płyn chłodzący nie jest zgodny ze specyfikacjami dostarczonymi przez wytwórcę pojazdu.

W gamie części układów chłodzenia proponujemy szeroką ofertę pomp wody hiszpańskiego producenta AIRTEX. Dopełnieniem oferty są pompy firm OPTIMAL, STATIM, RUVILLE.

Airtex logo

Największy na świecie, niezależny producent pomp wody i paliwa, do wszystkich marek samochodów, z ponad 70-cio letnim doświadczeniem w branży.

Od stycznia 2008 r. firma Airtex Products S.A. rozszerza gwarancję producenta na wytwarzane przez siebie pompy wody i paliwa. Zamontowane prawidłowo pompy firmy Airtex, gwarantują poprawną pracę przez okres min. 3 lata, bez limitu kilometrów.

Rozszerzona gwarancja wynika ze stale podnoszonej jakości produkowanych pomp przez firmę Airtex Products SA, kontrolowanych przez wdrożony w firmie system ISO 9002.

Optimal logo

Pompy wody OPTIMAL

Pompy wody OPTIMAL produkuje się z odpowiednio dobranych materiałów w celu zapewnienia maksymalnego przepływu i ciśnienia wody. Stosowana w przemyśle lotniczym specjalna niebieska powłoka obniża do minimum problemy wynikające z zastosowania gorszej jakości płynów chłodzących i zapobiega osadzaniu się drobnych cząsteczek na wirniku skrzydełkowym. Zapewnia to maksymalną ochronę przeciwkorozyjną. Wysokiej jakości łożyska oraz hartowana obudowa wrzeciona dają maksymalna pojemność obciążeniową z obciążeniami osiowymi i radialnymi włącznie. Znormalizowane uszczelki mechaniczne zapobiegają występowaniu przedwczesnych wycieków, które są przyczyną 90% wymian pomp wody.

Podczas testów pompa wodna OPTIMAL poddawana była próbie przez 1000 godzin przy średniej prędkości pojazdu 100 km/h. Ulatnianie się pary było wyraźnie mniejsze niż podano w normach OE oraz wykazywało wyraźnie mniejsze wartości niż podobne produkty znajdujące się na rynku. Proszę zwrócić uwagę, że początkowo po wymianie może pojawić się niewielki wyciek płynu z otworu spustowego na korpusie pompy. Ma to związek z normalnym procesem dotarcia uszczelki mechanicznej i nie jest w żadnym przypadku wadą pompy.

Wróć do poprzedniej strony