Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'c_autostach'@'web8.agnat.pl' (using password: TAK) in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 10

Warning: mysql_select_db() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 11
AUTOSTACH - Paski klinowe i rozrządu
Animacja1 Animacja2

Paski klinowe i rozrządu

Przerwanie paska rozrządu powoduje bardzo poważną awarię silnika w wyniku zderzenia się tłoków z zaworami, co może spowodować pogięcie trzonków zaworów, uszkodzenie tłoków, prowadnic zaworowych.

Do przenoszenia momentu obrotowego z wału korbowego na wał rozrządu służą: przekładnie zębate, przekładnie łańcuchowe lub pasowe z wykorzystaniem pasa zębatego. Ostatnie rozwiązanie nie wymaga smarowania jest odporne na zużycie i nie obciąża nadmiernie łożysk. Jest najczęściej stosowane we współczesnych samochodach. Pasek ten w czasie pracy podlega wielu milionom zmiennych naprężeń, zmianom temperatury i zużyciu w wyniku tarcia o elementy współpracujące.

Postęp w dziedzinie technologii wytwarzania i stosowanych materiałów sprawił, że okres użytkowania pasków gwarantowany przez wytwórcę pasków i samochodu został podwyższony do przeciętnie 70 000 km przebiegu, a u niektórych nawet do 90 000 km.

Przerwanie paska powoduje bardzo poważną awarię silnika w wyniku zderzenia się tłoków z zaworami, co może spowodować pogięcie trzonków zaworów, uszkodzenie tłoków, prowadnic zaworowych, itd. Zrozumiałe jest, że naprawa silnika po takiej awarii jest bardzo kosztowna.

Tego rodzaju awarie spotyka się albo w wyniku niedotrzymania określonego w instrukcji obsługi terminu wymiany paska rozrządu, albo, co jest rzadkim zjawiskiem, wady fabrycznej paska.

Zaglądanie do komory silnika we współczesnych samochodach niewiele pomoże, ponieważ nawet osłona paska jest często niewidoczna. Można jedynie słuchając pracy silnika zwrócić uwagę, czy z okolic paska nie dochodzą silnie i niepokojące odgłosy - "naderwane" elementy paska mogą powodować hałas, ocierając się o elementy silnika lub osłony. W takim przypadku można potraktować to jako sygnał i zapobiec poważnej awarii.

Kupując używany samochód, z którego dokumentów nie wynika, kiedy był ostatnio wymieniony pasek, lepiej ponieść dodatkowy koszt i wymienić pasek.

Wiodąca linie pasków w ofercie AUTO-STACH to produkty marki DAYCO, dostarczane także na pierwsze wyposażenie. Druga linia pasków to oferta marki GATES oraz CONTITECH.


Warning: mysql_query(): No such file or directory in /home/virtualki/40355/old/strony/paskiklinoweirozrzadu.php on line 20

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/virtualki/40355/old/strony/paskiklinoweirozrzadu.php on line 20
Dayco logo

KATALOG I CENNIK DAYCO

Dayco to światowy lider w projektowaniu i produkcji układów przekazywania mocy na pierwsze wyposażenie.

Dayco dostarcza nowoczesne rozwiązania techniczne swym klientom – najważniejszym światowym konstruktorom samochodów, by zapewnić maksymalną jakość układów i niezawodność ich pojazdów. Dlatego też Dayco ciągle inwestuje w poszukiwanie nowych materiałów, jak również w rozwój innowacyjnych rozwiązań, by z wyprzedzeniem zaspokoić wymagania silników jutra.

Dayco-Mark IV Automotive

Dayco stanowi część Działu MARK IV Automotive, core business grupy MARK IV. MARK IV Automotive jest światowym liderem w rozwoju i produkcji kompletnych układów przekazywania mocy, dostarczania powietrza i chłodzenia silnika.

Jego europejska siedziba znajduje się we Włoszech, w miejscowości Airasca koło Turynu.

Paski Klinowe

Pasek klinowy ząbkowany o ściętych brzegach o wysokich osiągach.

Dostępne są typy: AV10 – AV13 – AV17. Wykonane są z materiałów wysokiej jakości zapewniających:

  • Wysoką wytrzymałość na ciągłe zginanie.
  • Niewielki ciężar
  • Zastosowanie kół pasowych o niewielkiej średnicy
  • Wysokie przełożenia
  • Większe tarcie, mniejsze ślizganie
  • Energooszczędność
  • Dłuższą żywotność pasków
  • Dobrą odporność na ciepło
  • Wysoki współczynnik tarcia
  • Dobrą odporność na oleje, smary, czynniki chemiczne, ozon

Paski Zębate

Paski zębate rozrządu są projektowane do zastosowań tak w silnikach wysokoprężnych, jak i benzynowych, tak w samochodach osobowych, jak i dostawczych.

Dzięki użyciu nowych materiałów możliwe jest produkowanie pasków o różnych strukturach i profilach zębów, będących w stanie sprostać wymaganiom dyktowanym osiągami nowoczesnych silników.

Obecnie paski poddawane są obciążeniom i warunkom pracy, które jeszcze kilka lat temu wydawały się niemożliwe:

  • Bardzo wysokie ciśnienie wtrysku oleju przekraczające w niektórych zastosowaniach 2000 barów
  • Silniki wielozaworowe: dwa wałki rozrządu o większych obciążeniach
  • Siniki o wysokiej mocy i o temperaturze działania przekraczającej 120°C.

Ponadto paski muszą także zapewniać:

  • Zredukowanie hałasu
  • Niewielkie tolerancje wymiarów
  • Niewielkie zmiany wymiarów paska podczas działania
  • Wysoką odporność na ścieranie tkaniny
  • Dłuższą trwałość i przebieg

Struktury:

  • Chloroprenowa - to cecha paska pierwszej generacji, na ogół struktura ta nie jest narażona na zbyt wielkie stresy, takie jak np. temperatury powyżej 70°C, czy też na duże obciążenia robocze.
  • HSN, to struktura charakteryzująca się bardzo dużą odpornością na temperatury do 130°C i na obciążenia pulsujące.
  • HT, paski z tkaniną o powłoce z PTFE, materiałem o wysokiej odporności na ścieranie, zaprojektowaną, by maksymalnie ograniczyć zniszczenie tkaniny na trzonie i na bokach zębów. Struktura ta zapewnia maksymalną długotrwałość paska w silnikach o wysokich ciśnieniach wtrysku. Paski te są stosowane w silnikach TDI Audi i VW, a także w TDCi Ford, Dci Renault oraz JTDm Fiat. Dla niektórych zastosowań przewidziano w pasku tkaninę na grzbiecie, by zwiekszyć odporność na zużycie boczne i kompensować je.

ZESTAWY - KTB

Wymogi jakościowe stawiane czynnościom konserwacyjnym układu sterowania rozrządem i urządzeniami pomocniczymi spowodowały konieczność wymiany nie tylko pojedyńczych części, lecz także całych układów, pozwalających mechanikowi zapewnić maksymalną niezawodność naprawy.

Ciągłe badania przy współpracy ze wszystkimi firmami samochodowymi pozwalają na wykonywanie kompletnych systemów zdolnych do zaspokojenia wszystkich wymagań technicznych i zastosowań. Program pozwala realizować zróżnicowane rozwiązania dla tego samego zastosowania, od przewidzianych przez konstruktora po bardziej złożone.

Szeroka gama ZESTAWÓW Dayco do sterowania rozrządem lub urządzeniami pomocniczymi to odpowiedź na wymogi rynku będącego w ciągłej ewolucji.

Oferta zawiera:

  • KTB – Zestaw sterowania rozrządem
  • KTBWP – Zestaw sterowania rozrządem z pompą wodną
  • KPV – Zestaw sterowania urządzeniami pomocniczymi

Cała gama zapewnia, oprócz kompletnego systemu, także doskonałą kompatybilność techniczną komponentów, zawsze gwarantując maksymalną jakość.

Zestawy Dayco oferują:

  • komponenty o jakości oryginalnej lub ekwiwalentnej zarówno dla samochodów osobowych jak i dla pojazdów przemysłowych.
  • całkowitą wymianę wszystkich zużywających się elementów (paski, części sztywne)
  • ciągłe uaktualnianie komponentów w zależności od zmian wnoszonych przez konstruktora samochodów
  • instrukcje montażu

Radzimy zawsze sprawdzać i ewentualnie wymieniać wszystkie części układu przekazywania, aby zapewnić lepszą skuteczność czynności konserwacyjnych. Należy do nich także pompa wodna sterowana paskiem rozrządu, gdyż należy ona do elementów zużywających się. Właśnie dlatego Dayco proponuje kompletną gamę zestawów z pompą wodną KTBWP.

Wróć do poprzedniej strony