Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'c_autostach'@'web8.agnat.pl' (using password: TAK) in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 10

Warning: mysql_select_db() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 11
AUTOSTACH - Klocki i szczęki hamulcowe
Animacja1 Animacja2

Klocki i szczęki hamulcowe

W większości samochodów osobowych do wymiany przednich klocków hamulcowych wystarczy komplet podstawowych narzędzi. Naprawę najlepiej rozpocząć rano, aby w przypadku niespodziewanych trudności lub konieczności wymiany części, był jeszcze czas na zakupy lub na pomoc innej osoby. Jeśli na bieżąco kontrolujemy stan techniczny samochodu, to o zbliżającej się wymianie klocków będziemy wiedzieć dużo wcześniej. Wówczas można spokojnie zaplanować wymianę i kupić potrzebne części, gdyż oprócz klocków mogą być potrzebne również tarcze hamulcowe, śruby, uszczelki, smar, podkładki itp.

  Nie warto oszczędzać  

Nie warto nadmiernie oszczędzać na klockach i tarczach i zużywać je do tzw. zera. Zużyte klocki i tarcze mają znacznie mniejszą grubość, więc zdolność do odprowadzania ciepła spada, a to powoduje niebezpieczeństwo znacznie szybszego przegrzania układu. Ponadto mała grubość okładziny powoduje znacznie szybsze nagrzewanie się płynu hamulcowego, więc pojawia się niebezpieczeństwo jego zagotowania.

Tarcze hamulcowe w większości samochodów mają trwałość dwa razy większą niż klocki. Są jednak auta, w których tarcze trzeba wymieniać tak samo często jak klocki. Najlepiej przed wymianą klocków sprawdzić ich stan oraz grubość. Jeśli mają pęknięcia lub grubość poniżej dopuszczalnej wartości, trzeba wymienić je na nowe. Założenie nowych klocków do zbyt cienkiej tarczy nie ma sensu, gdyż w najbliższym czasie będziemy zmuszeni wymienić tarczę, a wówczas trzeba będzie założyć jeszcze raz nowe klocki. Na klockach nie należy oszczędzać. Na rynku jest mnóstwo części w różnych cenach i niestety różnej jakości. Przy wyborze warto kierować się marką producenta, gdyż najczęściej jest ona gwarancją jakości. Różnica w cenie nie jest zbyt duża, więc warto założyć droższe, ale i lepsze klocki.

Wymiana klocków jest stosunkowo prostą czynnością. Wystarczy ściągnąć koło, odkręcić jedną śrubę od zacisku hamulcowego i unieść do góry zacisk. Stare klocki wyjmujemy, a w to miejsce wkładamy nowe. Trzeba również wcisnąć tłoczek w zacisku, aby zacisk można było założyć na grubsze klocki. Do wciskania tłoczka można używać specjalnego przyrządu lub po prostu dwóch większych kluczy. Jednak aby wymiana klocków była prawidłowo wykonana należy sprawdzić kilka elementów. Pierwszy, to stan „prochownika”, czyli osłony tłoczka. Jeśli jest ona uszkodzona trzeba ją jak najszybciej wymienić, gdyż pozostawienie uszkodzonej spowoduje bardzo szybkie zanieczyszczenie, korozję tłoczka i w efekcie “zapieczenie” hamulca.

Tomex logo

TOMEX Hamulce jest jednym z największych producentów klocków oraz szczęk hamulcowych, w Europie. Każdego roku hale produkcyjne firmy opuszcza ponad 4,5 miliona klocków hamulcowych do samochodów osobowych i ciężarowych. Nowoczesny park maszynowy, innowacyjna technologia i europejskie standardy – to klucz do sukcesu naszego przedsiębiorstwa.

Sprawny system hamulcowy chroni nie tylko kierowcę i jego pasażerów, lecz także pozostałych uczestników ruchu. Firma TOMEX Hamulce postawiła sobie za cel ciągłe doskonalenie dostarczanych elementów układu hamulcowego – klocków oraz szczęk – tak, aby działały sprawnie i skutecznie w każdych warunkach.

Produkty firmy podlegają stałym kontrolom i testom jakościowym na wszystkich etapach powstawania: począwszy od zakupu surowców i materiałów używanych do produkcji, poprzez mieszanie, prasowanie i szlifowanie, aż po pakowanie gotowych wyrobów. Klocki i inne akcesoria hamulcowe wytwarzane przez TOMEX posiadają niezbędne certyfikaty i homologacje. Dzięki wysokiej jakości i niezawodności, przystępnym cenom oraz elastyczności w podejściu do potrzeb klienta z powodzeniem konkurujemy na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych.

Atuty TOMEX Hamulce

Pierwsze klocki z homologacją

Klocki hamulcowe TOMEX jako pierwsze w Polsce uzyskały homologację ECE R-90 nadaną przez PIMOT. Nasz produkt spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i może być dostarczany do odbiorców w całej Unii Europejskiej. Takie prawo uzyskaliśmy już w 2002 r., czyli 2 lata przed wstąpieniem Polski w szeregi wspólnoty. Dzięki temu, że jako jedyny producent w tej części Europy mamy tak szeroką ofertę klocków hamulcowych spełniających ten wymóg, zostaliśmy zauważeni przez światowe koncerny, co zaowocowało trwającą do dziś współpracą.

Podwójne wypalanie

Zainwestowaliśmy w jedyną jak do tej pory w tej części Europy linię do podwójnego wypalania klocków hamulcowych. Proces ten polega na obróbce cieplnej wierzchniej warstwy materiału ciernego. W technologii tzw. scorchingu ingerujemy w płytkę nośną klocka za pomocą lamp podczerwieni, które działają bezpośrednio na materiał cierny i rozgrzewają go do temperatury ok. 1200oC. Tak wypalony materiał cierny charakteryzuje się jeszcze lepszymi parametrami i właściwościami. Jest to najnowsza technologia, pozwalająca na uzyskanie wysokiej skuteczności hamowania zaraz po zamontowaniu klocków. Eliminuje do minimum ewentualne wibracje oraz hałasy występujące przy dociskaniu klocka do tarczy hamulcowej. Każdy klocek po zamontowaniu potrzebuje czasu na ułożenie się i dotarcie. W przypadku zastosowania scorchingu czas ten zostaje maksymalnie skrócony i klocek jest gotowy do pracy niemalże zaraz po jego zamontowaniu. Dzięki tej technologii nie występuje także tzw. fading, czyli nagła utrata skuteczności hamowania przy wysokich temperaturach. Oryginalny produkt pokryty jest nową matową farbą epoksydową o najwyższych parametrach, odporną na wysokie temperatury.

Pełna automatyzacja

Inwestycją, która stawia nas w czołówce światowych producentów materiałów ciernych, jest uruchomiony, jako pierwszy w Polsce, najnowocześniejszy zestaw automatycznych pras, który dzięki pełnej automatyzacji podnosi czterokrotnie wydajność produkcyjną. Co 15 sekund wypuszczany jest gotowy klocek hamulcowy, przy czym cały proces produkcyjny jest monitorowany przez system. Czas cyklu, temperatura, ciśnienie oraz pomiar grubości nakładki ciernej przed, w trakcie i po prasowaniu są z góry ściśle określone i od początku do końca kontrolowane już nie przez człowieka, ale przez najnowocześniejsze oprogramowanie, które czuwa także nad procesem samooczyszczania. W pełni skomputeryzowana linia zapewnia najwyższy światowy poziom jakościowy klocków – są produkowane w cyklu 9 odparowań dla zapewnienia najwyższej jakości materiału ciernego. Technologia ta pozwala na równomierne wygrzewanie z każdej strony i zapewnia jednakową gęstość każdego klocka hamulcowego. Na całej powierzchni materiału ciernego zachodzą równomiernie reakcje chemiczne, dzięki czemu każdy klocek jest tej samej jakości.

Testy

Wszystkie referencje przed wprowadzeniem do sprzedaży są testowane w laboratorium TOMEX, a następnie przechodzą testy w RDW Test Centrum Lelystad w Holandii. Pomyślne testy laboratoryjne oraz drogowe owocują uzyskanymi homologacjami ECE R-90 (Economic Comission for Europe), które dopuszczają klocki oraz szczęki hamulcowe do sprzedaży na terenie całej Unii Europejskiej.





Warning: mysql_query(): No such file or directory in /home/virtualki/40355/old/strony/klockiszczekihamulcowe.php on line 40

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/virtualki/40355/old/strony/klockiszczekihamulcowe.php on line 40
Optimal logo

KATALOG I CENY KLOCÓW I SZCZĘK OPTIMAL

Klocki hamulcowe OPTIMAL cechują się bardzo dużą odpornością na pracę w wysokich temperaturach, tzw. fading (zanik skuteczności hamowania przy nagrzanych hamulcach) i działanie wody. Klocki OPTIMAL są lakierowane na specjalnej linii do malowania proszkowego z użyciem farby odpornej na wysokie temperatury.

Klocki hamulcowe OPTIMAL posiadają homologację ECE R-90 spełniając tym samym europejskie normy jakości i najwyższe współczesne standardy.

Klocki hamulcowe OPTIMAL :

  • są homologowane,
  • posiadają międzywarstwę,
  • nie piszczą,
  • wytrzymują dłużej niż inne.

Denckermann logo

Wykorzystanie najwyższej technologii sprawia, że jakość oferowanych przez na DENCKERMANN produktów jest na bardzo wysokim poziomie.

DENCKERMANN pochwalić się może homologacjami ECE R-90 (Economic Comission for Europe), które dopuszczają klocki oraz szczęki hamulcowe do sprzedaży na terenie całej Unii Europejskiej.

W produkcji wykorzystywane są składniki mieszanek oraz materiały produkcyjne o możliwie najwyższej jakości, opatrzone certyfikatami przez producentów, którzy zostali sprawdzeni i zakwalifikowani jako dostawcy. Przy wyborze oraz ocenie składników i surowców dużą uwagę przywiązujemy do ich bezpieczeństwa – produkty sprawdzane są pod kątem zawartości substancji szkodliwych dla zdrowia i środowiska.

Szczeki hamulcowe marki DENCKERMANN posiadają wysokiej jakości materiały cierne - okładziny wolne od azbestu i metali ciężkich.

W procesie produkcji doświadczalnie dobierany jest skład materiałów ciernych szczęk hamulcowych zapewniający zachowanie wysokich właściwości ciernych, trwałość oraz niskie zużycie współpracujących elementów w różnych warunkach pracy.

Dzięki odpowiedniemu doborowi składników materiału ciernego nie występuje zjawisko zmęczenia cieplnego czyli fadingu przy wysokich temperaturach. Bardzo dobre geometryczne dopasowanie do bębna hamulcowego eliminuje hałas i drgania przy hamowaniu.

Wróć do poprzedniej strony