Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'c_autostach'@'web8.agnat.pl' (using password: TAK) in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 10

Warning: mysql_select_db() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/virtualki/40355/old/index.php on line 11
AUTOSTACH - Tłumiki
Animacja1 Animacja2

Tłumiki

Układ wydechowy, a w szczególności tłumik końcowy po kilku latach eksploatacji jest kompletnie przerdzewiały i nadaje się tylko do wymiany. Sprawę można załatwić na kilka sposobów. Pierwszy doraźny, polecany tylko w nagłych sytuacjach to zakup specjalnej taśmy, która uszczelnia przedmuch. Jednak skuteczność takiej naprawy jest niewielka, więc można ją polecić tylko w awaryjnych sytuacjach, aby w miarę komfortowo dotrzeć do celu podróży. Drugi sposób to zaspawanie dziury. Nie zawsze jednak naprawa jest skuteczna, gdyż w wielu przypadkach rura lub tłumik są tak przerdzewiałe, że nie ma co spawać. Kolejny sposób to dorobienie układu wydechowego. Jeśli warsztat jest profesjonalny to dobierze odpowiednie średnice rur i tłumiki i nie będzie zakłóceń w przepływie gazów wydechowych. Natomiast gdy zastosuje za duże lub za małe średnice i źle dobierze tłumiki możemy odczuć wyraźne pogorszenie dynamiki. Ostatnim i najbardziej polecanym sposobem naprawy jest po prostu zakup nowego tłumika. Wydatek będzie większy, ale i trwałość większa. Do zdecydowanej większości samochodów zamienniki są wyraźnie tańsze, w niektórych przypadkach dwu-, a nawet trzykrotnie.

Żywotność układu wydechowego zależy nie tylko od jego wysokiej jakości ale również od stanu elementów montażowych, stanu zawieszenia silnika i samochodu, stylu jazdy, jakości paliwa, stosunku przebiegu samochodu do czasu jego użytkowania - im częściej samochód jeździ z zimnym silnikiem (krótkie odcinki) tym szybciej zużywają się elementy układu wydechowego. Układ wydechowy o złej pasowności założony bez użycia past termoutwardzalnych i nowych elementów montażowych może powodować nieszczelność oraz dostawanie się spalin do kabiny pojazdu co może powodować dyskomfort w podróży (bóle głowy), szybsze zmęczenie kierowcy lub nawet utratę świadomości co może doprowadzić do wypadku drogowego.